onsdag 23. oktober 2013

en liten sprekk

For det var akkurat en halv dag at planen min holdt. Etter middag satt jeg meg til foran TV-en og så på favoritt TV-serien min. Da fikk jeg plutselig lyst på noe mer, og jeg klarte å komme på at i fryseren lå det en full boks med Ben&Jerry's is. Den gikk jeg og hentet og vips så var den boksen slukt. Det skal sies at jeg koste meg med den, men en hel boks er kanskje litt i overkant?


Uansett var dette rundt klokka 5 tror jeg, og så spiste jeg ingenting mer før til kveldsmat. I mellom har har jeg også trent i 90 minutter. Så jeg har vel egentlig bestemt meg for at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for dette. De gangene jeg får dårlig samvittighet, er når jeg bare spiser og spiser ting som jeg egentlig ikke har så lyst på. Når jeg spiser bare fordi jeg har spisekick! Det liker jeg ikke, og det skal jeg unngå fra nå av.
 
Til kvelden spiste jeg grønnsaker og dipp laget av kesam. I tillegg la jeg endel kalrabi i ovnen og bakte dem i ca 30 minutter. De ble kjempegode!
 
Jeg begynner å innse at grunnen til at jeg stadig fortsetter å spise når jeg egentlig er ferdig, er at jeg spiser mindre i etterkant for å rette opp feilen igjen. Slik som i dag.
 
Jeg burde sikkert spist en skikkelig kveldsmat, men frykten for å gå opp i vekt gjør at jeg heller tok grønnsaker og kesam.
 
Jaja, ny dag i morgen! Isen smakte veldig godt, så egentlig har jeg ikke dårlig samvittighet.
 
Emilie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar